 |
|
 |
|
Lamsen
(>0_o)>
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z piekła rodem Płeć: Mężczyzna
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany: Sob 22:46, 21 Cze 2008 Temat postu: krwotoki |
|
|
dobra pomyslalem chwile co by z tym zrobic.
njapierw ustalmy kilka rzeczy, zeby bylo przejrzyscie
1. wynikaja z ran - czyli powstaja w wyniku kontuzji lub z obrazen. czyli tu ejst OK
2. powoduja oslabienie organizmu, otumanienie, bezbronnosc, omdlenie, kalectwo, smierc.
kalectwo musimy chyba zostawic przy kontuzjach i obrazeniach, zbyt skomplikuje nam to i tak zlozony system.
reszta efektow wraz z zasklepianiem jest zrobiona.
http://www.earth2092.fora.pl/nowe-zasady,2/krwotoki,96.html
3. wiadomo, e powstaja z obrazen lub kontuzji. a co jesli postac juz byla ranna i ma krwotok 4 stopnia? moje rozwiazanie jest nastepujace, jesli postac otrzyma kolejny krwotok (wyszlo o sile 6) - rzucamy K6 i dodajemy do aktualnego. przy czym model bedzie realistyczny w oparciu o mechanike.
4. wykrwawianie. zalozeniem byla: przejrzystosc - w liczeniu i na karcie postaci. dalej - wiadomo, to musi byc w prosty sposob zalezne od kondychy.
propozycja: krwotok 10 stopnia powoduje tymczasowe obnizenie cechy kondycji o 10 na ture. mozna trez zmodyfikowac np 2+k8, etc. ale to komplikuje. wiadomo ze psotac nie wykrwawi sie ze zdartego lokcia. dlatego sadze, ze minimalny krwotok dajacy ponizsze efekty to 4. mozna tez dac inne rozwiazanie - odpornosc na krwotoki wynikajaca z kondychy. Ko/10 - i tyle wytrzymasz krwotoku bez szansy smierci.
teraz, co sie dzieje z opadajaca kondycha.
gry Ko spada o :
1/5 - lekkie otumanienie. Mniej PA o 2.
2\5 - powazne otumanienie, Mniej PA o 3.
3\5 - powazne otumanienie, bezbronnosc ,Mniej PA o 4.
4\5 - omdlenie
5\5 - smierc
5. wynika z tego, ze z efektow krwotokow wywalamy minutowe/rundowe efekty. niemnie jtamowanie jest dobrze zrobione i powinno zostac.
6. teraz opatrunki.
propozycja:
opatrunek zalozony bez umiejki, lub pierwsza pomoc zmniejsza krwotok o k6
opatrunek z umiejki lekkich - k6+2
ciezkich ran - 2k6
dorzucilbym opaske uciskowa - zmniejsza o 2k6+4, ale grozi kalectwem.
dosyc wazne - kara za zakadanie sobie samemu opatrunkow musi byc. proponuje -20 do inta przy tescie
7. jak zdrowiejemy?
wiadomo, musi to byc dlugi proces. nikt kto straci 3/4 krwi nie ma zbyt duzych szans przezycia, ani nie wroci tydzien pozniej do szkoly.
ponizsze stosujemy, gdy opatrunek zadzialal [tzn krwotok zredukowany do zera. poza tym nikt nie mowil ze mozna tylko jeden oaptrunek dac, ale to dyskusyjne]
0-4 - k6 dni
5-7 - 2k6
i tak dalej, to jest do zbalansowania. u get the idea. wydaje mi sie ze w umiejkach jest zmniejszenie czasu rekonwalescencji. wiec tu apsuje idealnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lamsen dnia Sob 22:47, 21 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|