 |
|
 |
|
Yelonek
Ranald's middle finger
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany: Wto 21:12, 22 Lut 2011 Temat postu: Zasady walki |
|
|
Testy
1. Dokonuje się używając jedynie kości k10.
2. Sukces oznacza wyrzucenie wyniku 7 i wyżej.
3. Wyrzucenie 10 oznacza podwójny sukces.
4. Wyrzucenie 1 oznacza pech i kasuje jeden sukces.
5. Pula kości biorących udział składa się z atrybutu + umiejętności związanej z sytuacją + okazjonalnie z dowolnej liczby kości pochodzących z puli adrenaliny.
6. Nie można używać na raz podczas jednego testu więcej niż 1 atrybutu albo więcej niż 1 umiejętności.
Runda.
1. Podczas rundy można wykonać jedną lub 2 akcje.
2. Druga akcja nie może być powiązana umiejętnością z pierwszą. Nie można np. dwukrotnie strzelić, dwukrotnie uderzyć lub użyć biotycznych zdolności.
Walka bronią palną.
1. MG ustala minimalną liczbę sukcesów potrzebnych do trafienia (1 za każde 20m z broni lekkiej, 1 za 10m z broni ciężkiej, 1 za każde 50m z broni wyborowej).
2. Gracz rzuca ilością kostek k10 odpowiadającą sumie Zręczności i odpowiedniej umiejętności.
3. Gracz liczy sukcesy, dodaje lub odejmuje liczbę wynikającą z celności broni.
4. Gracz odrzuca sukcesy wymagane do trafienia.
5. Reszta, która pozostała stanowi obrażenia.
6. Gracz rzuca kośćmi odpowiedzialnymi za obrażenia broni i dolicza do pozostałej ilości sukcesów.
7a. Jeśli cel posiada Tarcze, traci ich tyle ile zadano obrażeń.
7b. Jeśli cel nie posiada Tarcz albo właśnie je stracił, rzuca sumą kości Wytrzymałości i pancerza przeciw strzelaniu. Ilość sukcesów anuluje odpowiednią ilość sukcesów atakującego.
8. Jeśli pozostało mniej niż 3 sukcesy - nic się nie dzieje.
Jeśli pozostało 3,4 lub 5 sukcesów, cel otrzymuje lekką ranę w miejscu określanym k10 (patrz niżej).
Jeśli pozostało 6,7 lub 8 sukcesów, cel otrzymuje poważną ranę w miejscu określanym k10 (patrz niżej).
Jeśli pozostało 9 i więcej sukcesów, cel otrzymuje krytyczną ranę w miejscu określanym k10 (patrz niżej).
Lekka rana - powoduje utratę 1 kości podczas wszystkich testów. Można mieć maksymalnie 5 lekkich ran na danej kończynie. 6ta rana automatycznie zamienia się w 1 Poważną ranę. Kilka lekkich ran na jednej kończynie nie powoduje utraty kolejnych kości, ale 4 rany na 4 różnych kończynach już tak.
Poważna rana - powoduje utratę 3 kości podczas wszystkich testów. Można mieć maksymalnie 3 poważne rany na danej kończynie. 4ta rana automatycznie zamienia się w 1 Krytyczną ranę. Kilka Poważnych ran na jednej kończynie nie powoduje utraty kolejnych kości, ale 4 rany na 4 różnych kończynach już tak.
Krytyczna rana - powoduje utratę 5 kości podczas wszystkich testów. Można mieć maksymalnie 1 poważną rany na danej kończynie. 2ga rana automatycznie powoduje zgon postaci. Wyjątek - głowa, na której pierwsza krytyczna rana oznacza natychmiastową śmierć. Krytyczne rany na kolejnych kończynach powodują analogicznie utraty kolejnych kości.
Określenie miejsca trafienia.
1 - Głowa
2 - Lewa ręka
3 - Prawa ręka
4-6 - Korpus
7-8 - Lewa noga
9-10 - Prawa noga
Post został pochwalony 0 razy
|
|