 |
|
 |
|
Yelonek
Ranald's middle finger
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany: Nie 16:12, 30 Wrz 2007 Temat postu: Rzuty w i do celu. |
|
|
1. Zasięg maksymalny.
W przypadku określenia maksymalnego zasięgu na jaki może dorzucić dana osoba jest równowartością Siły. Tak więc ktoś o Sile 100 dorzuci na zasięg 100 metrów, zaś ktoś o Sile 1 (np. niemowlak) rzuci zapewne z trudnością na 1 metr.
2. Modyfikacje do cechy.
W zależności od odległości w jakiej jesteśmy od celu, stopień trudności jest różny. Przekładając to na język naszego systemu, oznacza to karę 1% od US za każde 2 metry. Oznacza to np. szansę 50% trafienia w cel u olimpijczyka na dystansie 100 metrów (czyli osoby z Siłą i US o wartościach równych 100).
3.1. Rzut w cel.
Posiadając już wartość modyfikatora do US, postać może spróbować już rzucić do celu (np. kamieniem w okno, oszczepem w przeciwnika itd). Musi w tym celu wylosować na kostce k100 wartość mniejszą bądź równą US po odjęciu modyfikatora, tak jak podczas jakiegokolwiek testu.
3.2. Rzut do celu.
Różnica między rzutem w a do celu polega na dokładności. Podczas rzutu granatem do grupy przeciwników zależy nam aby upadł on jak najbliżej nich, jednak nie aż tak blisko, aby mogli podnieść i odrzucić. Z tego też powodu rzut do celu jest dużo łatwiejszy, co odzwierciedla sama mechanika. Pozwala ona na drobne niepowodzenie przy teście celności co oznacza, że rzucony przedmiot "zniosło".
Aby określić o ile go "zniosło", najpierw należy ustalić wartość maksymalną. Wynosi ona 1/3 dystansu na jaki dokonany był rzut.
Następnie, ustala się różnicę między żądaną wartością testu po odjęciu modyfikatora za odległość celu a wartością wyrzuconą na kostce. Otrzymana liczba oznacza o ile procent przedmiot został zniesiony.
Ostatnia rzecz - miejsce. Dla określenia punktu, w jakim upadł przedmiot, stosuje się kostkę k8 (odzwierciedlającą w tej sytuacji różę wiatrów), gdzie 1 to północ, 2 - północny wschód, 3 - wschód itd.
Przykład:
Cytat: | Przygnieciony ogniem przez gniazdo ckm, David zmuszony został okopać się za workami z piaskiem. Jedynym rozsądnym sposobem wykurzenia napastników wydał mu się granat odłamkowy. Strzelcy znajdywali się w odległości około 26 metrów, co leżało w zasięgu możliwości bohatera. Korzystając z okazji, jaką była przerwa w oddawanych seriach, poderwał się i rzucił im "prezent".
US Davida wynosi 50%. Dystans 26 metrów oznacza karę w postaci 13% i zarazem 9 metrów (w zaokrągleniu) maksymalnego zniesienia. Załóżmy, że gracz wyrzucił 70. Różnica między US wynosi wówczas 70 - 37 = 33. Reasumując: zniosło o 33%, czyli 3 metry. Pozostało do określenia tylko miejsce, które rzut wskazał jako północ.
Granat przeleciał nad głowami klęczących w gnieździe strzelców i poturlał się po piasku trzy metry za ich plecami. Krzyki paniki oraz strzały broni zostały zagłuszone eksplozją, zaś dawną pozycję ckm'u przysłanił dym i kurz. Z głośnym westchnieniem zza worków z piaskiem wynurzył się David. Prawdopodobnie jego umysł zajmowała myśl, "czy kiedykolwiek to się skończy?" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|