 |
|
 |
|
Yelonek
Ranald's middle finger
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany: Sob 15:04, 14 Lip 2007 Temat postu: Szybkość istot żywych |
|
|
1. Wartości
Szybkość jest jedną z cech pochodnych, podobnie jak PA, którą oznacza się skrótem Sz. Jak już było wspomniane, jej wartość określa średnia Siły i Zręczności. Wynika z tego, że maksymalna wartość dla człowieka wynosi 100. Z racji, iż maksymalna prędkość osiągana przez sprinterów na świecie wynosi 40km/h, przyjmujemy iż jest to równowartość 100 Szybkości. Poniżej przedstawiona jest tabelka z wartościami dla ilości punktów cechy.
Tab. 1-50
Tab. 51-100
Podstawowym pytaniem może być ile jest w stanie postać przebiec za 1 PA. Niestey, nie uda się w tej sytuacji uciec matematyki. Najpierw należy zwrócić uwagę ile trwa runda. Autorzy przyjmują, iż można określić to między 3 a 5 sekundami i na korzyść gracza przyjmujemy tą 'dłuższą' wartość. Drugim krokiem jest jest założenie, iż sporo postaci ma 10 Punktów Akcji. Dzieląc odległośc przebytą w ciągu 5 sekund przez 10 PA otrzymamy wartość odpowiedzialną za ilość metrów możliwych do pokonania w ciągu 1 PA. Uwaga: sposób ten nobilituje osoby, które posiadają więcej niż 10 PA, lecz wydaje nam się to jak najbardziej sprawiedliwe.
2. Przelicznik tempa.
Jak wiadomo, nie zawsze nasza postać porusza się sprintem. Wynika to często z ukształtowania terenu, zmęczenia, próby pozostania w ciszy i wielu innych czynników. Wszystkie poniższe tabelki dotyczą poruszania się z maksymalną szybkością, lecz teraz chcielibyśmy przedstawić przelicznik dla sytuacji, gdy poruszamy się w innym tempie.
3. Szybkość a strzelanie
Duża Szybkośc jest również zaletą w walce, kiedy to mało wprawny strzelec będzie mieć tym większe kłopoty, im większa jest nasza prędkość. Wiadome jest jednak, iż trudnośc polega na trafieniu w cel poruszający się szybko na krótkich odcinkach. Im dłużej cel się porusza, niezależnie od przyspieszenia (nie dotyczy to pojazdów), tym mniejsza kara do US podczas ostrzeliwania go.
4. Skoki
Kolejną sytuacją wymagającą wykorzystania Szybkości są skoki w dal. Poniżej znajduje się tabela dotycząca modyfikacji do cechy w zależności od odległości na jaką dokonywany jest skok. Rekord świata w skokach w dal wynosi niewiele poniżej 9 metrów, jednak autorzy dla zachowania realizmu zezwalają na skoki na dystans do 8 metrów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|