Earth 2092 Earth 2092
Forum systemu w klimatach postapokaliptycznych
Earth 2092
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

1.1 Cechy

 
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Rozdział 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yelonek
Ranald's middle finger



Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:14, 27 Maj 2007    Temat postu: 1.1 Cechy

1.1 Cechy

Cechy są najważniejszym elementem opisującym postać tworzonego bohatera. Przy tworzeniu postaci, każdy gracz ma już z góry upatrzoną koncepcję na to kim będzie, w jaki sposób będzie toczył grę oraz to, jakie parametry będą dla niego najważniejsze. Poniższe 7 cech (Siła, Wytrzymałość, Zręczność, Refleks, Psychika, Inteligencja oraz Wygląd) zostało ujętych w przedziale procentowym od 1 do 100. Dalej znajdują się równie ważne cechy pochodne (Szybkość, Umiejętność Walki Wręcz, Umiejętności Strzeleckie, Kondycja, Charyzma oraz Punkty Akcji), których przedział zamieszczony jest w ich opisie. Sposób ich testowania przedstawiony zostanie później, na razie zajmiemy się omówieniem każdej z osobna.

Siła – ten parametr opisuje tężyznę fizyczną bohatera, jego potencjalne możliwości przy użyciu mięśni, zadawane obrażenia, maksymalny udźwig oraz jest składową kilku pochodnych. Jest także brana pod uwagę w sytuacji sprawdzającej, czy postać może korzystać z danej broni. W tabelkach Siła oznaczona jest skrótem „Si”.

Wytrzymałość - dotyczy fizycznej odporności na ból, promieniowanie, trucizny itd. Określa również ilość maksymalnej liczby "krwi", nim postać się wykrwawi. Zapisywana jest skrótem "Wt".

Zręczność – jest odzwierciedleniem umiejętności bohatera przy wykonywaniu skomplikowanych i delikatnych zadań jak kradzież kieszonkowa, otwieranie zamków oraz także jest brana pod uwagę przy wspinaczce lub skradaniu. W walce może być alternatywą dla Siły jako precyzja. Skrótem dla tej cechy jest „Zr”.

Refleks – odpowiada za bystrość umysłu, szybkość reakcji i spostrzegawczość. Odpowiedzialna za sukcesy przy dokładnym przeszukiwaniu tudzież robieniu uników. Wpływa również na ilość czynności jakie gracz może wykonać w rundzie za pośrednictwem Punktów Akcji (niżej). W tabelach występuje pod skrótem „Re”.

Psychika – jest odbiciem silnej woli i opanowania. Odporność psychiczna przydaje się w sytuacjach krytycznych, aby zachować morale. Silna psychika jest potrzebna zwłaszcza dowódcom oraz snajperom, lecz nie znaczy to, że innym się nie przydaje. Każdy powinien umieć trzymać nerwy na wodzy. Psychika ma nietypowy skrót „Psi”.

Inteligencja – określa zdolności bohatera do kreatywnego myślenia oraz rozumienia tego, co się wokół niego dzieje. Można ją uznawać za odpowiednik ilorazu inteligencji, dlatego ma ona skrót „IQ”.

Wygląd - cecha odpowiedzialna za fizyczną atrakcyjność postaci. Najbardziej pożądany parametr wśród osób skupiających się nie na walce, lecz ludzkich interakcjach. Przypisany skrót to "Wgd".

Kolejne parametry to cechy pochodne, które w jakiś sposób wynikają z powyższych.

Szybkość - cecha zawierająca się przedziale od 1 do 100, będąca średnią arytmetyczną Siły i Zręczności. Cyfra dziesiątek określa ilość pól o ile postać może się poruszyć sprintem za 1 Punkt Akcji. Określa się ją skrótem "Sz".

Umiejętność Walki Wręcz – Opisuje mobilność postaci podczas wszelkich bijatyk, zapasów itd. Jest cechą określającą celność ciosów bądź rzucania przedmiotami na bardzo krótki dystans i zawiera się w przedziale od 1 do 100. Powstaje w wyniku podzielenia na trzy sumy Refleksu i dwukrotności Siły lub Zręczności (do wyboru przez Gracza). Umiejętność walki wręcz określa się w tabelach jako „UWW”.

Umiejętności Strzeleckie – określają zdolności postaci do posługiwania się bronią strzelecką oraz miotaniem wszelkiego rodzaju przedmiotów na dalszy dystans. Jest cechą zawierającą się w przedziale od 1 do 100. Powstaje w wyniku podzielenia na trzy sumy Psychiki i dwukrotności Refleksu. Ta cecha w tabeli kryje się pod skrótem „US”.

Kondycja – określa zdolność do wytrzymywania fizycznego zmęczenia, najczęściej ile tur postać może biec sprintem albo być w walce bez przerwy nie odczuwając kar. Wynika ze średniej arytmetycznej Wytrzymałości i Psychiki dzielonej na 10. Kondycję oznacza się skrótem „Ko”.

Charyzma – odpowiada za relacje między postacią a otoczeniem. Najczęściej jest testowana podczas targowania się, perswazji itp. Pochodna jest wynikiem średniej Inteligencji oraz Wyglądu i zawiera się w przedziale od 1 d0 100. Cecha przyjmuje skrót „Ch”. Ze względu na mocno fabularny sens tego parametru, powinny go brać osoby będące w stanie odgrywać taką postać. Ich argumenty w dyskusjach powinny przyjmować jakieś modyfikatory do rzutu kostką. Analogicznie postać o niskiej Charyzmie może zostać zignorowana mimo świetnego argumentu, gdyż zwyczajnie nie jest w stanie się wysłowić, jest parchata i nikt nie zwraca na nią uwagi.

Morale - parametr będący bazowo równy cyfrze dziesiątek Psychiki. Szerzej opisany w rozdziale 3.6 Morale. Oznacza się go skrótem "Mo".

Punkty Akcji - stanowi rodzaj waluty do wymiany za poszczególne czynności w rundzie walki takie jak ruch, strzelanie itp. Ponadto, wyznaczają kolejność działań postaci w rundzie. Stanowią odzwierciedlenie jak szybkie reakcje ma postać, jak zwinnie je wykonuje oraz ile jest w stanie ich zrobić nim zabraknie jej energii. Ich ilość wynika z działania (Wytrzymałość + Refleks + Zręczność)/15. Oznacza się je skrótem "PA".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Czw 12:55, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum Earth 2092 Strona Główna -> Rozdział 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin