 |
|
 |
|
Yelonek
Ranald's middle finger
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany: Wto 14:07, 10 Cze 2008 Temat postu: 3.1 Pojęcie walki i Punkty Akcji |
|
|
3.1 Pojęcie walki i Punkty Akcji
Walka jest osobliwym aspektem gier RPG. Pomimo, że przyjmuje się zasadę, iż walka to ostateczność, wcześniej czy później owa ostateczność będzie mieć miejsce. Wówczas decydują już nie tylko współczynniki bohatera, ale taktyka gracza i jego szybkość myślenia. W Earthie 2092 ta reguła funkcjonuje w pełni uzasadniając swoje znaczenie niezwykle wysoką śmiertelnością wśród BG.
Gdy dochodzi już do starcia, zmienia się zupełnie mechanika gry. Każda czynność, nawet najdrobniejsza, kosztuje. Jak zostało powiedziane w poprzednim rozdziale, pojęcie czasu w walce ulega zmianie. Dzieli się go wtedy na rundy i tury, gdzie runda oznacza czas działania jednej postaci a tura - czas działań wszystkich biorących udział w walce. Aby móc wszystko zorganizować, każdej czynności przypisano wartość Punktów Akcji. Jak już pisano w poprzednich rozdziałach, liczba PA dla każdej postaci jest inna, gdyż jest ona cechą pochodną (patrz 1.2 Tworzenie postaci). Im więcej PA posiada bohater, tym więcej czynności jest w stanie wykonać w czasie rundy (domyślnie od 3 do 5 sekund). Gdy ilość PA osiągnie 0, uznaje się koniec rundy danej postaci i początek dla następnej.
Kwestia kolejności rund dla postaci dyktowana jest cechą Refleksu. Osoby o najwyższym współczynniku mają pierwszeństwo, jednak jeśli tylko sobie zażyczą, ich kolejka może być opóźniona.
W przypadku gdy bohater chce wykonać jakąś czynność, na którą nie ma wystarczającej ilości PA, można mu pozwolić pod jednym warunkiem: liczba PA poświęcanych na cechę w danej rundzie musi wynosić ponad połowę liczby wymaganej dla danej czynności. Np. gdy bohater chce jeszcze oddać strzał za 3 PA, musi posiadać przynajmniej 2 PA. Ten trzeci Punkt zostanie potrącony w następnej rundzie, zaś czynność jest umownie wykonywana jednocześnie z czynnością wykonywaną przez osobę, której runda następuje po wymienionej postaci. Kontynuując, jeśli postać A strzela do postaci B równocześnie z nią, to postać B strzelając do postaci A spowoduje, że obie mogą się wzajemnie zabić.
Gdy wszystkie biorące udział w walce postacie zakończą swoje rundy, MG deklaruje nową turę rozpoczynając kolejkę od nowa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Pią 13:47, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|