 |
|
 |
|
Yelonek
Ranald's middle finger
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany: Śro 15:23, 10 Wrz 2008 Temat postu: 3.8 Tabele trafień |
|
|
3.8 Tabele trafień
Czym są tabele trafień? Najprościej można powiedzieć, że jest to lista przykrych rzeczy, które się dzieją po postrzale, ciosie lub dźgnięciu. W zależności od obrażeń, sprawdza się śmiertelność trafienia. Oczywiście, im więcej obrażeń, tym cios lub postrzał jest groźniejszy i o ile nie doprowadzi do śmierci natychmiast, na pewno do niej przybliży. Niestety, nie zawsze tabela poda pełną informację o stanie rannego. Najczęściej podane są tylko natychmiastowe efekty jak otumanienie lub bezbronność oraz krwotoki, jednak z opisu można wywnioskować dużo więcej. Aby otrzymać pełny obraz należy się odnosić również do znajdującej się w następnym podrozdziale tabeli kontuzji. Rozłożenie tych informacji spowodowane jest tym, że najczęściej gracze nie są zainteresowani ile kończyn połamali wrogowi, a jedynie czy "jeszcze żyje?" Tabela kontuzji będzie z tego powodu rzadziej w użyciu, najprawdopodobniej tylko do sprawdzania stanu graczy.
Ważną rzeczą jest to, iż w zależności od rodzajów obrażeń, Kondycja bohatera zmniejsza ich wartość w różnym stopniu. Tak więc:
Obrażenia obuchowe są zmniejszane o pełną wartość Kondycji.
Obrażenia kłute i sieczne są zmniejszane o 1/4 wartości Kondycji.
Obrażenia od postrzałów są zmniejszane o 1/5 wartości Kondycji.
Obrażenia od wybuchów są zmniejszane o połowę wartości Kondycji.
Obrażenia od ognia są specyficzne i ich szkodliwość mierzy się w odniesieniu do czasu.
Efekty oznaczone gwiazdką ustępują dopiero po udzieleniu pomocy i określonym czasie wymaganym podczas rekonwalescencji.
3.8.1 Tabela trafień - obrażenia obuchowe.
Obrażenia obuchowe są najczęściej efektami walk wręcz. Zapewne w wyniku walk na pięści lub przy pomocy tępych narzędzi dokonuje się 'demolowania' przeciwnika. Z racji wysokich progów oraz odporności organizmu (obrażenia są redukowane o pełną wartość Kondycji) ten typ obrażeń rzadko zabija postacie.
Lista obrażeń zadanych od przodu postaci:
Korpus
Cytat: |
Obrażenia: <25
Opis: Uderzenie wydaje się być delikatne i zostaje zamortyzowane przez mięśnie.
Efekt: Psi -5.
Obrażenia: 26 <-> 65
Opis: Uderzenie w żołądek powoduje tymczasowe otumanienie przeciwnika i odsłonięcie go na przyszłe ciosy.
Efekt: Psi -10; Lekkie otumanienie do końca tury; Test Psi lub Bezbronność na 1 cios.
Obrażenia: 66 <-> 95
Opis: Bolesny cios w żebra odzywa się we wszystkich nerwach. Trafiony stara się złapać oddech i chwilowo jest bezbronny.
Efekt: Psi -10; Lekkie otumanienie do końca tury; Bezbronny na 1 cios.
Obrażenia: 96 <-> 115
Opis: Trafienie w splot słoneczny skutecznie wyłącza przeciwnika z walki na dłuższą chwilę. Stara się on złapać oddech a uporczywy ból nie pozwala mu się na niczym skupić tudzież bronić. Jeśli cios był dostatecznie silny, przeciwnik może się przewrócić.
Efekt: Psi -20; Lekkie otumanienie na k3 tury; Bezbronny do końca tury, 80% - (Si+Ko)/2 szans na Powalenie.
Obrażenia: 116 <-> 145
Opis: Trafienie w prawą część piersi jest zbyt silne aby zostać zamortyzowane przez kości i mięśnie, łamie k4 żebra i nadwyręża płuco. Przeciwnik jest oszołomiony i nie może złapać oddechu przez dłuższy czas.
Efekt: Psi -25; Zadyszka; Otumanienie; Test Psi lub Bezbronność na k4 tury; 90% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; Wewnętrzny krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 146 <-> 175
Opis: Potężne uderzenie poniżej linii żeber sprawia, że pęka wątroba i obrażeń doznają pozostałe organy wewnętrzne. Trafionego przeszywa dotkliwy ból i niemalże natychmiast dochodzi do wymiotów. Jeśli fachowa pomoc nie zostanie udzielona, postaci może zagrozić wewnętrzny krwotok.
Efekt: Psi -35; Wymioty; Bezbronność na k4 tury; Poważne Otumanienie na k10 tur; Powalenie; Wewnętrzny krwotok 6 stopnia.
Obrażenia: 176 <-> 205
Opis: Przeciwnik zostaje uderzony z ogromną siłą w lewą część klatki piersiowej w wyniku czego złamaniu ulega k6 żeber, które z kolei przebijają płuco. Ranny jest w szoku i pozostaje przez długi czas mocno osłabiony w walce.
Efekt: Psi -35; Efekt Duszenia z czasem dwukrotnie dłuższym; Bezbronność 2k6+2 tury; 120% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; Wewnętrzny krwotok 6 stopnia.
Obrażenia: 206 <-> 235
Opis: Cios na prawy bok był tak destrukcyjny, że zamienił płuco w krwawą miazgę i połamał k8 żeber. Ponadto doszło do poważnego uszkodzenia kręgosłupa, gdy brutalna siła wytrąciła kilka kręgów i naderwała rdzeń. Przy pierwszej pomocy udzielonej natychmiast i doskonałej opiece lekarskiej w ciągu kolejnych chwil można uratować życie, a w mniejszym stopniu - sprawność.
Efekt: Psi -40; Powalenie; Bezbronność; Poważne Otumanienie; Wewnętrzny krwotok 9 stopnia.
Obrażenia: 236 <-> 265
Opis: Uderzenie w środek tułowia gruchocze barierę z kości i miażdży organy. Fragmenty kości przeszywają serce, płuca i jelita wywołując makabrycznie obfity krwotok wewnętrzny, widoczny na powierzchni skóry w postaci powiększającej się plamy.
Efekt: Psi -50; Niezdolny do walki; Wewnętrzny krwotok 13 stopnia.
Obrażenia: 266 <
Opis: Uderzenie w lewą połowę korpusu powoduje zapadnięcie się szkieletu do wewnątrz. Połamany obojczyk przebija się przez skórę zaś zmiażdżone połamanymi kośćmi serce zwyczajnie pęka zalewając trzewia krwią. Śmierć następuje w ciągu chwil wypełnionych bólem.
Efekt: Śmierć po k4 turach. |
Głowa
Cytat: |
Obrażenia: <20
Opis: Uderzenie sięgnęło głowy jednak było na tyle niecelne, iż trafiony obejdzie się nawet bez guza.
Efekt: Psi -5.
Obrażenia: 21 <-> 55
Opis: Uderzenie dosięgnęło twarzy prosto w oczodół. Nie jest ono groźne, jednak siniak i opuchlizna są nie do uniknięcia.
Efekt: Psi -10; 60% - Ko szans na Lekkie otumanienie na 1 turę.
Obrażenia: 56 <-> 85
Opis: Mocny cios w szczękę łamie k4 zęby i wybija żuchwę ze stawów. Towarzyszący temu ból wyłącza przeciwnika z walki na krótką chwilę.
Efekt: Psi -10; *Ch -5; Lekkie Otumanienie na k6 tur; Bezbronność na 1 turę; 60% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; 50% - Ko szans na Ogłuszenie.
Obrażenia: 86 <->115
Opis: Cios trafia w nos powodując jego złamanie i krwawienie. Jest to niemal najczęstszy efekt bijatyki.
Efekt: Psi -15; *Ch -10; Otumanienie na 1 turę; Lekkie Otumanienie na k6 tur; 75% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; 70%- Ko szans na Ogłuszenie; Krwotok 1 stopnia.
Obrażenia: 116 <-> 145
Opis: Przeciwnik zostaje uderzony z dużą siłą w czoło co znacząco wpływa na jego percepcję. Widocznym z zewnątrz skutkiem będzie sporej wielkości i podbiegnięty krwią guz, lecz prawdziwe efekty mogą się utrwalić pod czaszką.
Efekt: Psi -20; Otumanienie na k6 tur; 100% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; 80% - Ko szans na Ogłuszenie; 70% - Ko szans na Wstrząs mózgu.
Obrażenia: 146 <-> 170
Opis: Potężnemu uderzeniu w skroń towarzyszy chrzęst pękających kości. Uszkodzenie czaszki objawia się sinymi plamami na skórze w jego okolicach oraz wytworzeniem się z krwi okularów na białkach oczu. Pierwsza pomoc potrzebna jest natychmiast.
Efekt: Psi -45; Poważne otumanienie na k20 tur; Bezbronność; 140% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; 120% - Ko szans na Ogłuszenie; 140% - Ko szans na Wstrząs mózgu; Wewnętrzny krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 171 <-> 200
Opis: Ogromna siła masakruje twarz i wywołuje liczne pęknięcia w twarzoczaszce. Oczy zachodzą krwią zaś złamany nos zamienia się w pulsującą fontannę.
Efekt: Psi -50; Poważne otumanienie; Bezbronność; Powalenie; Wstrząs mózgu; 140% - Ko szans na Ogłuszenie; Krwotok 6 stopnia; Wewnętrzny krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 201 <-> 235
Opis: Cios od dołu jest tak silny, że wybita i miażdżąca krtań żuchwa pęka na kilka kawałków. Jedyne na co może sobie pozwolić ofiara to charczeć nim ktoś udzieli jej pierwszej pomocy i udrożni drogi oddechowe. Jeśli jednak żaden ratunek nie nadejdzie, ranny nie tylko dusi się z racji braku powietrza, lecz również topi go zalewająca płuca krew.
Efekt: Psi -95; Powalenie; Poważne otumanienie; Niezdolny do walki; Efekt Duszenia; Krwotok 9 stopnia.
Obrażenia: 236 <-> 265
Opis: Uderzenie w czubek głowy łamie czaszkę i na stałe uszkadza mózg. Jedno z oczu zostaje zmiażdżone przez obsuwającą się kość czołową, a jego białko miesza się na twarzy z krwią. Cios jest na tyle potężny, iż ofiara natychmiast traci przytomność. Pierwsza pomoc musi zostać udzielona natychmiast zanim nadejdzie czas na zorganizowaną pomoc medyczną.
Efekt: Psi -130; *Ch -40; *Int -20; *Re -30; *Zr -20; *UWW -20; *Us -30; Ogłuszenie; Krwotok 8 stopnia.
Obrażenia: 266 <
Opis: Pod wpływem ciosu czaszka głucho mlasnęła wbijając kości skroniowe w głąb mózgu. Oczy ofiary zastygają w miejscu i zaczynają się zalewać krwią. Podobnie wypełniają się usta, nos i uszy stwarzając iście makabryczny widok. Śmierć nachodzi ofiarę zanim ta jeszcze upadnie na ziemię.
Efekt: Śmierć. |
Ręka
Cytat: |
Obrażenia: < 50
Opis: Trafienie zostało zamortyzowane przez mięśnie i kości w sposób niewywołujący bólu.
Efekt: Psi -5.
Obrażenia: 51 <-> 90
Opis: Cios w ramię przygniata mięśnie i odrzuca rękę, zaś staw barkowy zostaje boleśnie naciągnięty co znacząco wpływa na mobilność.
Efekt: Psi -5, UWW -15 dla danej ręki; 50% - (Si + Ko) /2 szans na Rozbrojenie.
Obrażenia: 91 <-> 135
Opis: Mocne uderzenie w bark wytrąca całe ramię ze stawu. Ból daje się we znaki, a ręka pozostaje bezwładna do czasu nastawienia.
Efekt: Psi -20, UWW i Zr = 0 dla danej ręki, UWW -10 dla drugiej; Rozbrojenie.
Obrażenia: 136 <-> 175
Opis: Większość kości dłoni zostaje zmiażdżona a ona sama staje się całkowicie bezużyteczna do czasu udzielenia fachowej pomocy medycznej.
Efekt: Psi -35, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki, UWW -30 jeśli ataki i obrona będą prowadzone łokciem; Rozbrojenie, Wewnętrzny krwotok 2 stopnia.
Obrażenia: 176 <-> 205
Opis: Potężny cios w przedramię miażdży kość promieniową i uszkadza staw łokciowy. W efekcie ofiara doświadcza złamania zamkniętego z przemieszczeniem i obfitym krwotokiem wewnętrznym.
Efekt: Psi -55, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki; Rozbrojenie; Wewnętrzny krwotok 3 stopnia.
Obrażenia: 206 <-> 235
Opis: Obie kości przedramienia zostają zgniecione i złamane w wielu miejscach przerywając skórę wraz z naczyniami krwionośnymi, zaś obrazu zniszczenia dopełnia rozerwana torebka stawu łokciowego. Jeśli pierwsza pomoc nie zostanie udzielona, nie tylko ręka obumrze, ale wda się zakażenie.
Efekt: Psi -75, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki; Rozbrojenie; Krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 236 <->295
Opis: Kość ramieniowa zostaje wyrwana z barku i połamana w kilku miejscach. Ręka zwisa swobodnie strasząc wyglądem nie tylko właściciela. Gdyby nie zmiażdżone mięśnie bicepsa i tricepsa, potrzebna byłaby zaledwie pierwsza pomoc.
Efekt: Psi -95, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki; Rozbrojenie; Krwotok wewnętrzny 5 stopnia.
Obrażenia: 296 <
Opis: W wyniku uderzenia w ramię pęknięciu na kilka kawałków ulega nie tylko kość ramieniowa i bark, ale również przebijający skórę obojczyk. Krew tryska z ran spowodowanych rozdarciem odłamkami kostnymi skóry i naczyń krwionośnych.
Efekt: Psi -140, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki; Rozbrojenie; 100% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; Krwotok 9 stopnia. |
Noga
Cytat: |
Obrażenia: < 55
Opis: Słabe uderzenie w udo. Jedyny efekt to lekki ból i mała opuchlizna pojawiająca się po pewnym czasie.
Efekt: Psi -5.
Obrażenia: 56 <-> 95
Opis: Trafienie w kolano powoduje długotrwały, uporczywy ból i dużą opuchliznę, utrudnia chodzenie przez dłuższy czas
Efekt: Psi -10, UWW -10 dla danej nogi, Re -10 do uników; Efekt Zadyszki.
Obrażenia: 96 <-> 135
Opis: Uderzenie w udo powoduje promieniujący ból, lecz nie uniemożliwia walki. Zmniejszona zostaje mobilność ofiary, a zatem rośnie jej podatność na kolejne ciosy.
Efekt: Psi -15, UWW -15 dla danej nogi, Re -15 do uników; Lekkie otumanienie na 1 turę.
Obrażenia: 136 <-> 175
Opis: Mocniejsze uderzenie w krocze powoduje wyłączający z walki ból.
Efekt: Psi -50 na jedną turę, Psi -20; Poważne otumanienie na 3 tury; Bezbronność na 1 turę.
Obrażenia: 176 <-> 205
Opis: Mocne uderzenie w piszczel powoduje jej pęknięcie i utrudnia wszystkie ruchy do czasu jej zrostu.
Efekt: Psi -45; *Sz -30; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; 60% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; Wewnętrzny krwotok 3 stopnia.
Obrażenia: 206 <-> 245
Opis: Następstwem potężnego ciosu jest otwarte złamanie piszczeli i towarzyszący mu krwotok. Trafienie ma większy efekt psychologiczny, niż faktycznie może zagrozić życiu.
Efekt: Psi -65; *Sz -30; Trwała Zadyszka; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; 90% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 246 <-> 295
Opis: Kolano chrupnęło pod wpływem ciosu rozrywając skórę i pozwalając oddzielić się rzepce od reszty ciała. Postać pada na ziemię krzycząc z bólu w towarzystwie tryskającej krwi.
Efekt: Psi -80; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; Bezbronność; Trwała Zadyszka; Powalenie; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 296 <-> 325
Opis: Cios w udo trafia prosto w kość i łamie ją kompleksowo umożliwiając jej fragmentowi uszkodzenie tętnicy. Pierwsza pomoc jest wymagana natychmiast aby krwotok wewnętrzny nie doprowadził do śmierci.
Efekt: Psi -100; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; Bezbronność; Trwała Zadyszka; Powalenie; Poważne otumanienie na k6 tur; Wewnętrzny krwotok 8 stopnia.
Obrażenia: 326 <-> 355
Opis: Siła uderzenie powoduje pęknięcie miednicy a wstrząs zostaje przekazany na kręgosłup. Postać nie jest w stanie utrzymać się na nogach i wszystkie mięśnie, również zwieracze, ulegają rozkurczowi. Zagrożenie dla życia powoduje uszkodzenie arterii udowej oraz liczne obrażenia tkanek chronionych dotychczas przez miednicę.
Efekt: Psi -145; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; Niezdolny do walki na k4 tury; Bezbronność; Powalenie; Poważne otumanienie na k10 tur; Wewnętrzny krwotok 7 stopnia.
Obrażenia: 356 <
Opis: Uderzenie okazało się tak silne, że nogę na wysokości kolana oderwało w całości od reszty ciała. Krew rytmicznie tryska jaskrawą fontanną wywołując przerażenie wśród świadków.
Efekt: Psi -180; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; Bezbronność; Powalenie; Krwotok 10 stopnia. |
Lista obrażeń zadawanych od tyłu postaci:
Korpus
Cytat: |
Obrażenia: <30
Opis: Uderzenie wydaje się być delikatne i zostaje zamortyzowane przez mięśnie.
Efekt: Psi -5.
Obrażenia: 31 <-> 75
Opis: Uderzenie w nerki powoduje tymczasowe otumanienie przeciwnika i odsłonięcie go na przyszłe ciosy.
Efekt: Psi -10; Lekkie otumanienie do końca tury.
Obrażenia: 76 <-> 105
Opis: Bolesny cios w żebra odzywa się we wszystkich nerwach. Trafiony stara się złapać oddech i chwilowo jest bezbronny.
Efekt: Psi -15; Lekkie otumanienie do końca tury; Bezbronny na następny cios.
Obrażenia: 106 <-> 125
Opis: Trafienie w kręgosłup skutecznie wyłącza przeciwnika z walki na dłuższą chwilę. Stara się on złapać oddech a uporczywy ból nie pozwala mu się na niczym skupić tudzież bronić. Jeśli cios był dostatecznie silny, przeciwnik może się przewrócić.
Efekt: Psi -20; Lekkie otumanienie na k3 tury; Bezbronny do końca tury, 90% - (Si+Ko)/2 szans na powalenie.
Obrażenia: 126 <-> 155
Opis: Trafienie w prawą łopatkę jest zbyt silne, aby zostać zamortyzowane przez kości i mięśnie, a w efekcie łamie ją oraz k4 żebra. Przeciwnik jest oszołomiony i nie może złapać oddechu przez dłuższy czas.
Efekt: Psi -25; Zadyszka; Otumanienie; 100% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; Wewnętrzny krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 156 <-> 185
Opis: Potężne uderzenie poniżej linii żeber sprawia, że pęka trzustka i obrażeń doznają pozostałe organy wewnętrzne. Trafionego przeszywa dotkliwy ból i niemalże natychmiast dochodzi do wymiotów. Jeśli fachowa pomoc nie zostanie udzielona, postaci może zagrozić wewnętrzny krwotok.
Efekt: Psi -35; Wymioty; Bezbronność na k4 tury; Poważne Otumanienie na k10 tur; Powalenie; Wewnętrzny krwotok 6 stopnia.
Obrażenia: 216 <-> 245
Opis: Przeciwnik zostaje uderzony z ogromną siłą w lewą część pleców w wyniku czego złamaniu ulega k6 żeber, które z kolei przebijają płuco. Ranny jest w szoku i pozostaje przez długi czas mocno osłabiony w walce.
Efekt: Psi -35; Efekt Duszenia z czasem dwukrotnie dłuższym; Bezbronność 2k6+2 tury; 120% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; Wewnętrzny krwotok 6 stopnia.
Obrażenia: 246 <-> 275
Opis: Cios na prawy bok był tak destrukcyjny, że zamienił płuco w krwawą miazgę i połamał k8 żeber. Ponadto doszło do poważnego uszkodzenia kręgosłupa, gdy brutalna siła wytrąciła kilka kręgów i naderwała rdzeń. Przy pierwszej pomocy udzielonej natychmiast i doskonałej opiece lekarskiej w ciągu kolejnych chwil można uratować życie, a w mniejszym stopniu - sprawność.
Efekt: Psi -40; Powalenie; Bezbronność; Poważne Otumanienie; Wewnętrzny krwotok 9 stopnia.
Obrażenia: 276 <-> 305
Opis: Uderzenie w środek pleców gruchocze barierę z kręgosłupa i miażdży organy. Widać jak ciało się zapada zaś na klatce piersiowej zaczynają się pojawiać fioletowe plamy. Jest to spowodowane tym, że fragmenty kości przeszywają serce, płuca, a nawet jelita.
Efekt: Psi -50; Niezdolny do walki; Wewnętrzny krwotok 13 stopnia.
Obrażenia: 306 <
Opis: Żebra lewej połowy pleców pękają z trzaskiem i wbijają się wgłąb ciała. Wraz z impetem uderzenia docierają i miażdżą serce wypychając obojczyk, a nawet łamiąc kilka żeber od strony piersi. Pomniejszymi obrażeniami, będącymi bez znaczenia dla ofiary są wyłamanie barku, pęknięcie łopatki oraz odma. Niejako odepchnięta, postać pada na twarz i przez krótką chwilę walczy o życie zanim nadchodzi śmierć.
Efekt: Śmierć po k4 turach.
|
Głowa
Cytat: |
Obrażenia: < 15
Opis: Uderzenie sięgnęło głowy jednak było na tyle niecelne, iż trafiony obejdzie się nawet bez guza.
Efekt: Psi -10.
Obrażenia: 16 <-> 45
Opis: Cios w potylicę należy do tych bardzo bolesnych lecz niegroźnych. Opuchlizna zniknie po kilku dniach.
Efekt: Psi -10; 70% - Ko szans na Lekkie otumanienie na 1 turę.
Obrażenia: 46 <-> 75
Opis: Uderzenie lokuje swój impet w mięśniach i kościach karku. Cios nie jest tak silny aby połamać ofiarę, lecz odruchowo schyla się ona w akcie obronny. Co słabsze osobniki mogą zostać powalone na ziemię.
Efekt: Psi -15; 90% - Ko szans na Lekkie otumanienie na 1 turę; 60% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie.
Obrażenia: 76 <-> 105
Opis: Przeciwnik zostaje uderzony z dużą siłą w potylicę w wyniku czego zostaje zamroczony na krótką chwilę. Skóra na czaszce zostaje rozcięta i powinna zostać z szyta, aby uniknąć zakażenia. Jeśli cios był odpowiednio silny, ofiara może zostać powalona na kolana.
Efekt: Psi -20; Otumanienie na k6 tur; Bezbronność na k4 tury; 90% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; 60% - Ko szans na Ogłuszenie; 50% - Ko szans na Wstrząs mózgu; Krwotok 2 stopnia.
Obrażenia: 106 <-> 135
Opis: Potężnemu uderzeniu w kość ciemieniową towarzyszy chrzęst pękających kości. Uszkodzenie czaszki objawia się sinymi plamami na skórze w jego okolicach oraz wytworzeniem się z krwi okularów na białkach oczu. Pierwsza pomoc potrzebna jest natychmiast.
Efekt: Psi -40; Poważne otumanienie na k20 tur; Bezbronność; 140% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; 120% - Ko szans na Ogłuszenie; 140% - Ko szans na Wstrząs mózgu; Wewnętrzny krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 136 <-> 165
Opis: Ogromna siła pod kątem w potylicę powodując całą siatkę pęknięć na całej czaszce. Z powstałej rany krew płynie obficie zalewając kark i plecy zaś na białkach oczu pojawiają się krwawe okulary.
Efekt: Psi -80; Poważne otumanienie; Bezbronność; Powalenie; Wstrząs mózgu; 140% - Ko szans na Ogłuszenie; Krwotok 6 stopnia; Wewnętrzny krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 166 <-> 195
Opis: Uderzenie w czubek głowy łamie czaszkę i na stałe uszkadza mózg. Jedno z oczu zostaje zmiażdżone przez obsuwającą się kość czołową, a jego białko miesza się na twarzy z krwią. Cios jest na tyle potężny, iż ofiara natychmiast traci przytomność. Pierwsza pomoc musi zostać udzielona natychmiast zanim nadejdzie czas na zorganizowaną pomoc medyczną.
Efekt: Psi -150; *Ch -40; *Int -20; *Re -30; *Zr -20; *UWW -20; *Us -30; Ogłuszenie; Krwotok 8 stopnia.
Obrażenia: 196 <-> 225
Opis: Siła z jaką cios wbija się w kark jest druzgocąca. Rozlega się głośny trzask i głowa opada do tyłu, a zaraz za nią, całe ciało uderzając bezwładnie o ziemię. Jedynym śladem zadanych obrażeń krwawa piana na ustach i chwilowo poruszające się oczy zanim śmierć dociera.
Efekt: Śmierć.
Obrażenia: 226 <
Opis: Pod wpływem ciosu czaszka głucho mlasnęła wbijając kości w głąb mózgu. Oczy ofiary zastygają w miejscu i zaczynają się zalewać krwią. Podobnie wypełniają się usta, nos i uszy stwarzając iście makabryczny widok. Śmierć nachodzi ofiarę zanim ta jeszcze upadnie na ziemię.
Efekt: Śmierć. |
Ręka
Cytat: |
Obrażenia: < 50
Opis: Trafienie jedynie musnęło ciało.
Efekt: Psi -5.
Obrażenia: 51 <-> 90
Opis: Cios w ramię przygniata mięśnie i odrzuca rękę, zaś staw barkowy zostaje boleśnie naciągnięty co znacząco wpływa na mobilność.
Efekt: Psi -5, UWW -15 dla danej ręki; 50% - (Si + Ko) /2 szans na Rozbrojenie.
Obrażenia: 91 <-> 135
Opis: Mocne uderzenie w bark wytrąca całe ramię ze stawu. Ból daje się we znaki, a ręka pozostaje bezwładna do czasu nastawienia.
Efekt: Psi -20, UWW i Zr = 0 dla danej ręki, UWW -10 dla drugiej; Rozbrojenie.
Obrażenia: 136 <-> 175
Opis: Większość kości dłoni zostaje zmiażdżona a ona sama staje się całkowicie bezużyteczna do czasu udzielenia fachowej pomocy medycznej.
Efekt: Psi -35, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki, UWW -30 jeśli ataki i obrona będą prowadzone łokciem; Rozbrojenie, Wewnętrzny krwotok 2 stopnia.
Obrażenia: 176 <-> 205
Opis: Potężny cios w przedramię miażdży kość promieniową i uszkadza staw łokciowy. W efekcie ofiara doświadcza złamania zamkniętego z przemieszczeniem i obfitym krwotokiem wewnętrznym.
Efekt: Psi -55, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki; Rozbrojenie; Wewnętrzny krwotok 3 stopnia.
Obrażenia: 206 <-> 235
Opis: Obie kości przedramienia zostają zgniecione i złamane w wielu miejscach przerywając skórę wraz z naczyniami krwionośnymi, zaś obrazu zniszczenia dopełnia rozerwana torebka stawu łokciowego. Jeśli pierwsza pomoc nie zostanie udzielona, nie tylko ręka obumrze grożąc zakażeniem.
Efekt: Psi -75, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki; Rozbrojenie; Krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 236 <->295
Opis: Kość ramieniowa zostaje wyrwana z barku i połamana w kilku miejscach. Ręka zwisa swobodnie strasząc wyglądem nie tylko właściciela. Gdyby nie zmiażdżone mięśnie bicepsa i tricepsa, potrzebna byłaby zaledwie pierwsza pomoc.
Efekt: Psi -95, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki; Rozbrojenie; Krwotok wewnętrzny 5 stopnia.
Obrażenia: 296 <
Opis: W wyniku uderzenia w ramię pęknięciu na kilka kawałków ulega nie tylko kość ramieniowa i bark, ale również przebijający skórę obojczyk. Krew tryska z ran spowodowanych rozdarciem odłamkami kostnymi skóry i naczyń krwionośnych.
Efekt: Psi -140, *UWW i Zr = 0 dla danej ręki; Rozbrojenie; 100% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; Krwotok 9 stopnia. |
Noga
Cytat: |
Obrażenia: < 55
Opis: Słabe uderzenie w udo. Jedyny efekt to lekki ból i mała opuchlizna pojawiająca się po pewnym czasie.
Efekt: Psi -5.
Obrażenia: 56 <-> 95
Opis: Uderzenie w udo powoduje promieniujący ból, lecz nie uniemożliwia walkę. Zmniejszona zostaje mobilność ofiary, a zatem rośnie jej podatność na kolejne ciosy.
Efekt: Psi -15, UWW -15 dla danej nogi, Re -15 do uników; Lekkie otumanienie na 1 turę.
Obrażenia: 96 <-> 135
Opis: Mocniejsze uderzenie w krocze powoduje wyłączający z walki ból.
Efekt: Psi -50 na jedną turę, Psi -20; Poważne otumanienie na 3 tury; Bezbronność na 1 turę.
Obrażenia: 136 <-> 175
Opis: Trafienie od boku w kolano powoduje długotrwały, uporczywy ból i dużą opuchliznę, utrudnia chodzenie przez dłuższy czas
Efekt: Psi -30, UWW -20 dla danej nogi, Re -20 do uników; Efekt Zadyszki.
Obrażenia: 176 <-> 205
Opis: Mocne uderzenie w łydkę powoduje pęknięcie kości wraz z piszczelą od przodu i utrudnia wszystkie ruchy do czasu jej zrostu.
Efekt: Psi -45; *Sz -30; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; 60% - (Si + Ko) /2 szans na Powalenie; Wewnętrzny krwotok 3 stopnia.
Obrażenia: 206 <-> 245
Opis: Następstwem potężnego ciosu w łydkę jest otwarte złamanie piszczeli i towarzyszący mu krwotok. Trafienie ma większy efekt psychologiczny, niż faktycznie może zagrozić życiu.
Efekt: Psi -65; *Sz -30; Trwała Zadyszka; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; Powalenie; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 246 <-> 295
Opis: Kolano chrupnęło pod wpływem ciosu rozrywając skórę i pozwalając oddzielić się rzepce od reszty ciała. Postać pada na ziemię krzycząc z bólu w towarzystwie tryskającej krwi.
Efekt: Psi -80; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; Bezbronność; Trwała Zadyszka; Powalenie; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 296 <-> 325
Opis: Cios w udo trafia prosto w kość i łamie ją kompleksowo umożliwiając jej fragmentowi uszkodzenie tętnicy. Pierwsza pomoc jest wymagana natychmiast aby krwotok wewnętrzny nie doprowadził do śmierci.
Efekt: Psi -100; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; Bezbronność; Trwała Zadyszka; Powalenie; Poważne otumanienie na k6 tur; Wewnętrzny krwotok 8 stopnia.
Obrażenia: 326 <-> 355
Opis: Siła uderzenie powoduje pęknięcie miednicy a wstrząs zostaje przekazany na kręgosłup. Postać nie jest w stanie utrzymać się na nogach i wszystkie mięśnie, również zwieracze, ulegają rozkurczowi. Zagrożenie dla życia powoduje uszkodzenie arterii udowej oraz liczne obrażenia tkanek chronionych dotychczas przez miednicę.
Efekt: Psi -145; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; Niezdolny do walki na k4 tury; Bezbronność; Powalenie; Poważne otumanienie na k10 tur; Wewnętrzny krwotok 7 stopnia.
Obrażenia: 356 <
Opis: Uderzenie okazało się tak silne, że nogę na wysokości kolana oderwało w całości od reszty ciała. Krew rytmicznie tryska jaskrawą fontanną wywołując przerażenie wśród świadków.
Efekt: Psi -180; Uniemożliwione kopanie, obrona nogami oraz uniki; Bezbronność; Powalenie; Krwotok 10 stopnia. |
3.8.2 Tabela trafień - obrażenia sieczne
Obrażenia sieczne, podobnie jak i kłute, są zadawane przez większość broni ostrych w celu uśmiercenia przeciwnika. W przypadku cięć zadawanych nożami, obrażenia sieczne są przeważnie osłabiającymi przeciwnika krwawiącymi ranami. Jeśli jednak korzysta się z broni dużo dłuższej, jak maczeta, zadawane cięcia kończą się w tej sytuacji amputacją kończyn. To co najważniejsze w tym typie obrażeń, to fakt, że nawet jeśli przeciwnik przeżyje starcie i ucieknie, to w najbliższym czasie do śmierci doprowadzi go upływ krwi.
Lista obrażeń zadanych od przodu postaci:
Korpus
Cytat: |
Obrażenia: < 15
Opis: Ostrze bardzo płytko przecięło skórę pozostawiając niegroźną ranę.
Efekt: Psi -5; Krwotok 1 stopnia.
Obrażenia: 16 <-> 40
Opis: Klinga przecina pierś w poprzek upuszczając krew nagromadzoną w mięśniach. Spływająca w dół czerwień wygląda groźnie, jednak nie jest bezpośrednim zagrożeniem życia. Mimo wszystko, cięcie powoduje znaczny ból i wymaga opieki medycznej.
Efekt: Psi -10; Ból wywołuje efekt Lekkiego Otumanienia; Krwotok 3 stopnia.
Obrażenia: 41 <-> 55
Opis: Ostrze zahacza o żebra przez co nie wchodzi tak głęboko w ciało i tnie tylko mięśnie brzucha. Krew wypływa natychmiast zabarwiając całą odzież, a promieniujący ból zgina ofiarę. Mimo, iż nie zostały uszkodzone żadne witalne części ciała, krwotok piątego stopnia może być pierwszym krokiem w stronę śmierci.
Efekt: Psi -20; Ból wywołuje efekt Otumanienia; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 56 <-> 70
Opis: Głębokie cięcie przez pierś rozcina mięśnie i trze ostrzem o kości. Trafienie niezwykle bolesne, gdyż przecięło nawet sutki, a płynąca kaskadą krew będzie wymagać jak najszybszego tamowania i udzielenia fachowej pomocy medycznej.
Efekt: Psi -25; Ból wywołuje efekt Otumanienia; Bezbronność na 1 cios; Krwotok 7 stopnia.
Obrażenia: 71 <-> 85
Opis: Pionowy zamach ostrzem rozpoczyna rozrywanie ciała w dolnej partii brzucha prąc ku górze. Reakcja na ból wywołała skręt tułowia przez co broń mija splot słoneczny o milimetry. Rozcięte zostały mięśnie brzucha, a w kilku punktach także jelita. Niewielkim pocieszeniem dla ofiary w chwili, gdy krew płynie w dół widocznymi falami ciśnienia z żył, może być fakt iż nienaruszone zostały ściany żołądka.
Efekt: Psi -35; Bezbronność na 1 turę; Otumanienie; Krwotok 10 stopnia.
Obrażenia: 86 <-> 100
Opis: Głębokie poziomie cięcie przecina ciało w pasie pomiędzy miednicą a linią żeber. Rozpłatana zostaje wątroba, pęcherz i poszczególne organy układu pokarmowego. Jeśli broń była wystarczająco długa, rozcięciu mogły ulec nawet nerki. Ofiara jest niemal bezbronna i bezradnie może tylko rękami próbować tamować krew i chować wypadające organy. Ranny jest teoretycznie do uratowanie, jednakże musiałby natychmiast wylądować na stole operacyjnym.
Efekt: Psi -50; Test Psi lub Niezdolny do walki; Poważne Otumanienie; Bezbronność; Krwotok 12 stopnia.
Obrażenia: 101 <-> 280
Opis: Ostrze przecina brzuch i rozcinając jelita, żołądek oraz wszystkie mięśnie, dociera do splotu słonecznego. Broń, niczym skalpel, otworzyła całe trzewia ofiary i sparaliżowała ją bólem umożliwiając jej tylko patrzenie na napastnika, który, jeśli jest wystarczająco silny (test Siły), może dla własnej satysfakcji rozpruć ciało przebijając ostrze przez jego mostek. Ofiara w konwulsjach oczekuje swojego zgonu, jak wybawienia.
Efekt: Psi -50; Niezdolny do walki; Śmierć po k4 rundach.
Obrażenia: 281 <
Opis: Cios zadany przez niezwykle potężne narzędzie trafia ofiarę ukośnie i przecina ją w poprzek. Połówki ciała rozdzielają się i dwie fontanny krwi buchają z ofiary, która nie ma pojęcia co się z nią stało.
Efekt: Śmierć.
|
Głowa
Cytat: |
Obrażenia: < 15
Opis: Ostrze musnęło twarz zostawiając jedynie drobne rozcięcie. Nie jest ono w żaden sposób groźne, jednak mogło się skończyć dużo gorzej.
Efekt: Psi -5
Obrażenia: 16 <-> 35
Opis: Broń przecięła policzek i przesunęła ostrzem po kości policzkowej. Cięcie jest niezwykle bolesne, jednak zupełnie niegroźne dla życia.
Efekt: Psi -10; Krwotok 2 stopnia.
Obrażenia: 36 <-> 55
Opis: Ostrze przecięło w poprzek dolną połowę twarzy. Broda i obie wargi wraz z dziąsłami aż do nosa broczą krwią z głębokiej rany. Trafienie nie jest śmiertelne, jednak zostawi bliznę do końca życia.
Efekt: Psi -15; Krwotok 3 stopnia.
Obrażenia: 56 <-> 70
Opis: Broń świsnęła koło twarzy i zanurzyła się w jej boku, tnąc skroń i odbijając się od kości czołowej opuściła tkankę. Krew zaczęła intensywnie broczyć ciemnym odcieniem zalewając jedno oko.
Efekt: Psi -20; Krwotok 6 stopnia.
Obrażenia: 71 <-> 85
Opis: Szybki, poziomy cios na poziomie oczu powoduje uszkodzenie jednej gałki ocznej. Makabryczny widok nie odzwierciedla jednak śmiertelności, aczkolwiek gwarantuje ofierze nieodwracalne kalectwo.
Efekt: Psi -25; Krwotok 6 stopnia.
Obrażenia: 86 <-> 110
Opis: Tętnica zostaje rozerwana przez ostrze przecinające szyję dostatecznie głęboko. Krew tryska bardzo obficie i rytmicznie powodując znaczny ubytek w organizmie. Ofiara potrzebuje natychmiastowej opieki medycznej, gdyż jej życie znajduje się w poważnych opałach.
Efekt: Psi -30; Bezbronność; Krwotok 11 stopnia.
Obrażenia: 111 <-> 280
Opis: Klinga przechodzi przez gardło rozrywając krtań i zalewając tchawicę krwią. Ofiara nie jest w stanie wydobyć z siebie dźwięku za wyjątkiem charczenia. Teoretycznie może zostać uratowana, jednak profesjonalna pomoc musi zostać udzielona natychmiast.
Efekt: Psi -40; Niezdolny do walki; Krwotok 13.
Obrażenia: 281 <
Opis: Brzeszczot przechodzi przez gardło z gracją przecinając wszystko, łącznie z kręgosłupem. Głowa odpada odcięta od ciała powodując natychmiastowy zgon przy akompaniamencie bryzgającej krwi z obumierającego ciała.
Efekt: Śmierć.
|
Ręka
Cytat: |
Obrażenia: < 10
Opis: Ostrze przecięło skórę jednak nie uczyniło żadnych szkód poważniejszych szkód. Rana powinna zarosnąć się w przeciągu najbliższych dni.
Efekt: Psi -5.
Obrażenia: 11 <-> 30
Opis: Klinga płytko zagłębiła się w palce po ich zewnętrznej stronie. Ofiara zdążyła cofnąć palce ratując je przez odcięciem, jednak wypływająca z ran krew i ból ogranicza sprawność.
Efekt: Psi -10; UWW -10; Krwotok 1 stopnia.
Obrażenia: 31 <-> 50
Opis: Cięcie przeszyło przedramię w poprzek rozcinając przypowierzchniowe żyły i trąc o kość. Rana jest niezwykle bolesna a ukrwione miejsce natychmiast zaczyna broczyć krwią. Kończyna, o ile otrzyma pomoc, będzie potrzebować długiego czasu by wrócić do pełni sprawności zważywszy na fakt przeciętych ścięgien.
Efekt: Psi -15; *UWW i Zr -20; Ból wywołuje efekt Lekkiego Otumanienia na czas 2 tur; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 51 <-> 70
Opis: Ostrze wpada między palce i tnie śródręcze. Wycofane ostrze nie ucina palców ani całej dłoni, powoduje jednak jej rozerwanie i upuszczenie wszystkich przedmiotów. Krwawienie jest duże ze względu na powierzchnię rany, zaś dłoń nigdy nie będzie tak sprawna, jak przed trafieniem.
Efekt: Psi -15; *UWW i Zr -20; Ból wywołuje efekt Lekkiego Otumanienia; Rozbrojenie; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 71 <-> 90
Opis: Przecięta zostaje wewnętrzna strona łokcia, z której natychmiast bucha krew. Uszkodzenie chrząstki natychmiast utrudnia poruszanie, a przecięte miejsce przyczepu bicepsa - wręcz to uniemożliwia. Ręka jest praktycznie bezwładna a krwawienie wymaga natychmiastowej opieki, gdyż może spowodować śmierć.
Efekt: Psi -20; *Zr oraz Siła spadają do 5; Ból wywołuje efekt Otumanienia; Rozbrojenie; Krwotok 8 stopnia.
Obrażenia: 91 <-> 280
Opis: Cios zostaje tak zadany, iż tnie wzdłuż całą wewnętrzną część przedramienia aż do łokcia. Początkowo odcinając jedynie fragment na kształt fileta, ostrze przekrzywia się i zagłębia w partie mięśni odrywając całe mięso od kości. Przecięte zostały wszystkie możliwe ścięgna i żyły występujące w tym miejscu, a ogromna powierzchnia rany powoduje śmiertelny krwotok i wymusza amputację kończyny.
Efekt: Psi -35; Bezbronność; Rozbrojenie; Krwotok 11 stopnia.
Obrażenia: 281 <
Opis: Broń przechodzi przez wystawioną kończynę przerywając ciągłość wszystkich tkanek, w tym kości. Odcięta ręka upada metr od buchającego krwią kikuta zapewniając makabryczne widowisko.
Efekt: Psi -45; Bezbronność; Krwotok 12 stopnia.
|
Noga
Cytat: |
Obrażenia: < 15
Opis: Cięcie było na tyle płytkie, iż jedynie rozcięło odzież pozostawiając wąską nitkę krwi na skórze nogi.
Efekt: Psi -5
Obrażenia: 16 <-> 30
Opis: Płytkie cięcie wzdłuż uda wywołuje niezwykle dotkliwy ból podrażniając wszystkie nerwy w tym obszarze, jednak nie powoduje większego krwawienia.
Efekt: Psi -10; Ból wywołuje efekt Lekkiego Otumanienia na 1 turę; Krwotok 3 stopnia.
Obrażenia: 31 <-> 50
Opis: Płytkie cięcie w poprzek piszczeli jest niewiarygodnie bolesne z powodu tarcia ostrza o kość, jednak wywołany w ten sposób krwotok nie jest poważnym zagrożeniem, o ile zostanie on opatrzony. Trafienie wywołuje więcej bólu niż tak naprawdę jest groźne dla życia.
Efekt: Psi -25; Ból wywołuje efekt Otumanienia na 1 turę; Krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 51 <-> 70
Opis: Wąska rana w poprzek uda pojawia się w wyniku płytkiego cięcia. Ból jest nieodczuwalny, gdyż przecięte zostały nerwy, lecz pomimo tego krwawienie po otworzeniu światła naczyń krwionośnych na całej powierzchni jest na tyle obfite, iż zagraża życiu. Po opatrzeniu należy ranę zszyć, a do tego czasu należy unikać poruszania się. W przeciwnym razie, sytuacja wróci do stanu wyjściowego.
Efekt: Psi -20; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 71 <-> 90
Opis: Głębokie cięcie przebiega w poprzek rzepki przepoławiając ją. Krwawienie nie jest obite, lecz ofiara natychmiast traci równowagę i nie ma niemal żadnych szans na odzyskanie normalnej sprawności w danej kończynie.
Efekt: Psi -20; *Sz = 10; Powalenie; Krwotok 6 stopnia.
Obrażenia: 91 <-> 110
Opis: Ostrze zsuwa się z kolana i piszczeli tnąc bok łydki. Ścięgna i mięśnie zostają przerwane, a zawierające się w tym miejscu żyły buchają krwią i wywołując tym samym krwotok siódmego stopnia. Szybkość, a także późniejsza sprawność ofiary została mocno ograniczona.
Efekt: Psi -25; *Sz -20; Krwotok 7 stopnia.
Obrażenia: 111 <-> 135
Opis: Ostrze przechodzi płynnie na ukos biodra aż do krocza. Krwawienie jest obfite, jednak to nie ono jest prawdziwym zagrożeniem. Członek zostaje odcięty ukośnie od swojej połowy aż do żołędzia wywołując rozległy ból unerwionych okolic oraz krwotok w wyniku napływu krwi. W przypadku kobiet trafienie oznacza niewiarygodne cierpienie w momencie przejścia broni przez wargi sromowe, a zwłaszcza łechtaczkę. Krwawienie jest jednak zagrożeniem dla zdrowia i powinno zostać zatamowane przez pierwszą pomoc.
Efekt: Psi -40; Bezbronność na 1 turę; Krwotok 9 stopnia.
Obrażenia: 136 <-> 280
Opis: Broń zatapia się w mięśnie uda powodując długą i głęboko ranę w poprzek. Ostrze przecina arterię udową, co objawia się fontanną krwi wytryskującą z rozcięcia, i zatrzymuje się dopiero zgrzytając o kość. Pierwsza pomoc musi być udzielona w ciągu najbliższych chwil, gdyż krwotok dwunastego stopnia jest poważnym zagrożeniem życia. W wyniku szoku spowodowanego upływem krwi ofiara natychmiast odczuwa efekty oszołomienia.
Efekt: Psi -50; Poważne otumanienie; Powalenie; Krwotok 12 stopnia.
Obrażenia: 281 <
Opis: Ostrze zanurza się w połowie wysokości uda i przecinając kość oraz arterię, rozrywa mięśnie wychodząc po drugiej stronie. Widok jest iście makabryczny i jedynie osoby o najsilniejszych nerwach obejdą się bez traumy (test Psi dla każdego z widzów; w przypadku niepowodzenia otrzymują k10 PO). Krwawienie jest tak obfite, że śmierć jest tylko kwestią czasu. Pierwsza pomoc, która może podjąć próby tamowania krwi, wydaje się być jedynie mrzonką.
Efekt: Poważne otumanienie; Niezdolny do walki; Krwotok 14 stopnia.
|
Lista obrażeń zadanych od tyłu postaci:
Korpus
Cytat: |
Obrażenia: < 15
Opis: Ostrze bardzo płytko przecięło skórę pozostawiając niegroźną ranę.
Efekt: Psi -5; Krwotok 1 stopnia.
Obrażenia: 16 <-> 30
Opis: Klinga przecina połowę pleców w poprzek upuszczając krew nagromadzoną w mięśniach. Spływająca w dół czerwień wygląda groźnie, jednak nie jest bezpośrednim zagrożeniem życia. Mimo wszystko, cięcie powoduje znaczny ból i wymaga opieki medycznej.
Efekt: Psi -10; Krwotok 3 stopnia.
Obrażenia: 31 <-> 50
Opis: Ostrze zahacza o żebra przez co nie wchodzi tak głęboko w ciało i tnie tylko lędźwiowe mięśnie pleców. Krew wypływa natychmiast zabarwiając całą odzież, a promieniujący ból zgina ofiarę, powodując jeszcze większy ból. Mimo, iż nie zostały uszkodzone żadne witalne części ciała, krwotok piątego stopnia może być pierwszym krokiem w stronę śmierci.
Efekt: Psi -20; Ból wywołuje efekt Otumanienia; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 51 <-> 70
Opis: Głębokie cięcie przez plecy rozcina mięśnie i trze ostrzem o kości łopatki. Trafienie niezwykle bolesne, gdyż przecięło nawet włókna łączące kark z ramieniem, a płynąca kaskadą krew będzie wymagać jak najszybszego tamowania i udzielenia fachowej pomocy medycznej.
Efekt: Psi -25; Ból wywołuje efekt Otumanienia; Krwotok 7 stopnia; Obniżone o połowę współczynniki US, UWW, Si i Zr podczas używania danego ramienia.
Obrażenia: 71 <-> 90
Opis: Pionowy zamach ostrzem rozpoczyna rozrywanie ciała w dolnej partii pleców prąc ku górze. Reakcja na ból wywołała skręt tułowia przez co broń tkwiąc w nerkach wywołuje niemiłosierne cierpienie. Przekrzywienie ostrza, które wychodzi z ciała piłując żebra, powoduje zwiększenie krwotoku.
Efekt: Psi -35; Otumanienie; Krwotok 11 stopnia.
Obrażenia: 91 <-> 280
Opis: Głębokie poziomie cięcie przecina ciało w pasie pomiędzy miednicą a linią żeber. Rozpłatane zostają nerki a nawet organy układu pokarmowego, nie wspominając o kręgosłupie. Jeśli broń była wystarczająco długa, rozcięciu mogła ulec nawet wątroba. Ofiara jest bezbronna, a uszkodzony kręgosłup powoduje, iż ból jest niemal nieodczuwalny i trafiony nie jest w pełni świadomy zagrożenia, dopóki nie padnie na kolana. Ranny jest teoretycznie do uratowanie, jednakże musiałby natychmiast wylądować na stole operacyjnym by do końca życia poruszać się na wózku i poddawać dializie.
Efekt: Psi -50; Poważne Otumanienie; Bezbronność; Powalenie; Krwotok 12 stopnia.
Obrażenia: 281 <
Opis: Cios zadany przez niezwykle potężne narzędzie trafia ofiarę ukośnie i przecina ją w poprzek. Połówki ciała rozdzielają się i dwie fontanny krwi buchają z ofiary, która nie ma pojęcia co się z nią stało.
Efekt: Śmierć.
|
Głowa
Cytat: |
Obrażenia: < 15
Opis: Ostrze przeszyło skórę na potylicy. Nie jest to groźne trafienie, jednak zostawi widoczną bliznę w postaci pasma brakujących włosów. Krew powoli skleja włosy, lecz nie broczy na tyle mocno, by spływać w dół karku.
Efekt: Psi -10; Krwotok 1 stopnia.
Obrażenia: 16 <-> 35
Opis: Ostrze mija głowę o milimetry i zahacza o ucho odcinając fragment małżowiny. Krew broczy intensywnie z małej powierzchni, jednak pod względem objętości krwotok jest niewielki.
Efekt: Psi -15; Krwotok 2 stopnia.
Obrażenia: 36 <-> 55
Opis: Broń zagłębia się w skórę karku i mięśnie o milimetry mijając kręgosłup i tętnice. Krwawienie jest pokaźne, gdyż rozerwane zostały dobrze ukrwione mięśnie. Poruszanie głową ofiary zostało znacząco utrudnione, a rana wymaga porządnej opieki medycznej.
Efekt: Psi -20; *Re -10; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 56 <-> 75
Opis: Ostrze przechodzi przez kark aż do boku twarzy i przecina mięśnie żuchwy. Ofiara cofa się w bólu, a cały kark, szyja z ramionami i klatką piersiową zaczynają pokrywać się czerwoną cieczą. Poruszanie głową ofiary zostało znacząco utrudnione, a rana wymaga natychmiastowej opieki medycznej.
Efekt: Psi -30; Re -10; Krwotok 8 stopnia.
Obrażenia: 76 <-> 95
Opis: Tętnica zostaje rozerwana przez ostrze przecinające szyję dostatecznie głęboko. Krew tryska bardzo obficie i rytmicznie powodując znaczny ubytek w organizmie. Ofiara potrzebuje natychmiastowej opieki medycznej, gdyż jej życie znajduje się w poważnych opałach.
Efekt: Psi -30; Bezbronność; Krwotok 11 stopnia.
Obrażenia: 96 <-> 280
Opis: Klinga przechodzi przez podstawę potylicy naruszając rdzeń kręgowy. Ofiara upada pozbawiona władzy w ciele brocząc obficie krwią. Nieruchomo oczekuje na śmierć mogąc poruszać jedynie twarzą.
Efekt: Śmierć w przeciągu k6 tur.
Obrażenia: 281 <
Opis: Brzeszczot przechodzi przez gardło z gracją przecinając wszystko, łącznie z kręgosłupem. Głowa odpada odcięta od ciała powodując natychmiastowy zgon przy akompaniamencie bryzgającej krwi z obumierającego ciała.
Efekt: Śmierć.
|
Ręka
Cytat: |
Obrażenia: < 10
Opis: Ostrze przecięło skórę jednak nie uczyniło żadnych szkód poważniejszych szkód. Rana powinna zarosnąć się w przeciągu najbliższych dni.
Efekt: Psi -5.
Obrażenia: 11 <-> 30
Opis: Klinga płytko zagłębiła się w palce po ich zewnętrznej stronie. Ofiara zdążyła cofnąć palce ratując je przez odcięciem, jednak wypływająca z ran krew i ból ogranicza sprawność.
Efekt: Psi -10; UWW -10; Krwotok 1 stopnia.
Obrażenia: 31 <-> 50
Opis: Cięcie przeszyło przedramię w poprzek rozcinając przypowierzchniowe żyły i trąc o kość. Rana jest niezwykle bolesna a ukrwione miejsce natychmiast zaczyna broczyć krwią. Kończyna, o ile otrzyma pomoc, będzie potrzebować długiego czasu by wrócić do pełni sprawności zważywszy na fakt przeciętych ścięgien.
Efekt: Psi -15; *UWW i Zr -20; Ból wywołuje efekt Lekkiego Otumanienia na czas 2 tur; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 51 <-> 70
Opis: Ostrze wpada między palce i tnie śródręcze. Wycofane ostrze nie ucina palców ani całej dłoni, powoduje jednak jej rozerwanie i upuszczenie wszystkich przedmiotów. Krwawienie jest duże ze względu na powierzchnię rany, zaś dłoń nigdy nie będzie tak sprawna, jak przed trafieniem.
Efekt: Psi -15; *UWW i Zr -20; Ból wywołuje efekt Lekkiego Otumanienia; Rozbrojenie; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 71 <-> 90
Opis: Przecięta zostaje wewnętrzna strona łokcia, z której natychmiast bucha krew. Uszkodzenie chrząstki natychmiast utrudnia poruszanie, a przecięte miejsce przyczepu bicepsa - wręcz to uniemożliwia. Ręka jest praktycznie bezwładna a krwawienie wymaga natychmiastowej opieki, gdyż może spowodować śmierć.
Efekt: Psi -20; *Zr oraz Siła spadają do 5; Ból wywołuje efekt Otumanienia; Rozbrojenie; Krwotok 8 stopnia.
Obrażenia: 91 <-> 280
Opis: Cios zostaje tak zadany, iż tnie wzdłuż całą wewnętrzną część przedramienia aż do łokcia. Początkowo odcinając jedynie fragment na kształt fileta, ostrze przekrzywia się i zagłębia w partie mięśni odrywając całe mięso od kości. Przecięte zostały wszystkie możliwe ścięgna i żyły występujące w tym miejscu, a ogromna powierzchnia rany powoduje śmiertelny krwotok i wymusza amputację kończyny.
Efekt: Psi -35; Bezbronność; Rozbrojenie; Krwotok 11 stopnia.
Obrażenia: 281 <
Opis: Broń przechodzi przez wystawioną kończynę przerywając ciągłość wszystkich tkanek, w tym kości. Odcięta ręka upada metr od buchającego krwią kikuta zapewniając makabryczne widowisko.
Efekt: Psi -45; Bezbronność; Krwotok 12 stopnia.
|
Noga
Cytat: |
Obrażenia: < 15
Opis: Cięcie było na tyle płytkie, iż jedynie rozcięło odzież pozostawiając wąską nitkę krwi na skórze nogi.
Efekt: Psi -5
Obrażenia: 16 <-> 30
Opis: Płytkie cięcie wzdłuż uda i pośladka wywołuje niezwykle dotkliwy ból podrażniając wszystkie nerwy w tym obszarze, jednak nie powoduje większego krwawienia.
Efekt: Psi -10; Ból wywołuje efekt Lekkiego Otumanienia na 1 turę; Krwotok 3 stopnia.
Obrażenia: 31 <-> 50
Opis: Płytkie cięcie w poprzek boku kolana jest niewiarygodnie bolesne z powodu tarcia ostrza o kość i chrząstki, jednak wywołany w ten sposób krwotok nie jest poważnym zagrożeniem, o ile zostanie on opatrzony. Trafienie wywołuje więcej bólu niż tak naprawdę jest groźne dla życia.
Efekt: Psi -25; Ból wywołuje efekt Otumanienia na 1 turę; Krwotok 4 stopnia.
Obrażenia: 51 <-> 70
Opis: Wąska rana w poprzek uda pojawia się w wyniku płytkiego cięcia. Ból jest nieodczuwalny, gdyż przecięte zostały nerwy, lecz pomimo tego krwawienie po otworzeniu światła naczyń krwionośnych na całej powierzchni jest na tyle obfite, iż zagraża życiu. Po opatrzeniu należy ranę zszyć, a do tego czasu należy unikać poruszania się. W przeciwnym razie, sytuacja wróci do stanu wyjściowego.
Efekt: Psi -20; Krwotok 5 stopnia.
Obrażenia: 71 <-> 90
Opis: Głębokie cięcie przebiega w poprzek wewnętrznej części kolana rozcinając je i wszystkie ścięgna. Krwawienie nie jest obite, lecz ofiara natychmiast traci równowagę i nie ma niemal żadnych szans na odzyskanie normalnej sprawności w danej kończynie.
Efekt: Psi -20; *Sz = 10; Powalenie; Krwotok 6 stopnia.
Obrażenia: 91 <-> 110
Opis: Ostrze zsuwa się z biodra i tnie podudzie. Ścięgna i mięśnie zostają przerwane, a zawierające się w tym miejscu żyły buchają krwią i wywołując tym samym krwotok siódmego stopnia. Szybkość, a także późniejsza sprawność ofiary została mocno ograniczona.
Efekt: Psi -25; *Sz -20; Krwotok 7 stopnia.
Obrażenia: 111 <-> 135
Opis: Ostrze przechodzi płynnie na ukos biodra aż do podudzia. Krwawienie jest wyjątkowo obfite i jest prawdziwym zagrożeniem. Rozcięte mięśnie uniemożliwiają normalne chodzenie a ból paraliżuje rannego.
Efekt: Psi -30; Powalenie; Unieruchomienie; Krwotok 10 stopnia.
Obrażenia: 136 <-> 280
Opis: Broń zatapia się w mięśnie uda powodując długą i głęboko ranę w poprzek. Ostrze przecina arterię udową, co objawia się fontanną krwi wytryskującą z rozcięcia, i zatrzymuje się dopiero zgrzytając o kość. Pierwsza pomoc musi być udzielona w ciągu najbliższych chwil, gdyż krwotok dwunastego stopnia jest poważnym zagrożeniem życia. W wyniku szoku spowodowanego upływem krwi ofiara natychmiast odczuwa efekty oszołomienia.
Efekt: Psi -50; Poważne otumanienie; Powalenie; Krwotok 12 stopnia.
Obrażenia: 281 <
Opis: Ostrze zanurza się w połowie wysokości uda i przecinając kość oraz arterię, rozrywa mięśnie wychodząc po drugiej stronie. Widok jest iście makabryczny i jedynie osoby o najsilniejszych nerwach obejdą się bez traumy (test Psi dla każdego z widzów; w przypadku niepowodzenia otrzymują k10 PO). Krwawienie jest tak obfite, że śmierć jest tylko kwestią czasu. Pierwsza pomoc, która może podjąć próby tamowania krwi, wydaje się być jedynie mrzonką.
Efekt: Poważne otumanienie; Niezdolny do walki; Krwotok 14 stopnia.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Yelonek dnia Pon 23:20, 16 Lis 2009, w całości zmieniany 10 razy
|
|