 |
|
 |
|
Yelonek
Ranald's middle finger
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1695
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany: Pią 3:30, 18 Maj 2012 Temat postu: Obowiązujące modyfikacje. |
|
|
W wolnej chwili przepisze i dodam obowiązujące modyfikacje.
Strefy trafień
Cytat: |
[front]
czoło 01-05
twarz 06-10
szyja 11-15
górny korpus 16-25
dolny korpus 26-35
lewe ramie 36-40
prawe ramie 41-45
lewe przedramie 46-50
prawe przedramie 51-55
lewa dłoń 56-60
prawa dłoń 61-65
lewe udo 66-70
prawe udo 71-75
lewa goleń 76-80
prawa goleń 81-90
lewa stopa 91-95
prawa stopa 96-00
[tył]
potylica 01-10
kark 11-15
górny korpus 16-25
dolny korpus 26-35
lewe ramie 36-40
prawe ramie 41-45
lewe przedramie 46-50
prawe przedramie 51-55
lewa dłoń 56-60
prawa dłoń 61-65
lewe udo 66-70
prawe udo 71-75
lewa goleń 76-80
prawa goleń 81-90
lewa stopa 91-95
prawa stopa 96-00 |
Walka w zwarciu
Zasięg długi:
- dotyczy halabard, włóczni, pik, długich mieczy dwuręcznych
- jeśli przewagę Inicjatywy posiada osoba z bronią walczącą na długim dystansie, zyskuje ona +10 WW względem przeciwnika z bronią do walki na średnim dystansie i +20 WW z przeciwnikiem walczącym na bliskim. Przeciwnicy mają analogiczne kary.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń długa" daje bonus +10 do testu spornego przy skracaniu dystansu przez przeciwnika.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń długa" umożliwia trzymanie dystansu przeciwko broni długiej.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń długa" pozwala zamiast trzymać przeciwnika na dystans zadać mu obrażenia gratisowym atakiem gdy ten próbuje skrócić dystans. W tym wypadku jednak automatycznie udaje mu się skrócić dystans, o ile przeżyje.
Zasięg średni:
- dotyczy mieczy, toporów itd.
- jeśli przewagę Inicjatywy posiada osoba z bronią walczącą na średnim dystansie, zyskuje ona +10 WW względem przeciwnika z bronią do walki na długim dystansie i analogicznie +10 WW z przeciwnikiem walczącym na bliskim. Przeciwnicy mają analogiczne kary.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń średnia" daje bonus +10 do testu spornego przy skracaniu dystansu przez przeciwnika.
- umiejętność "Trzymanie dystansu - broń średnia" umożliwia trzymanie dystansu przeciwko broni średniej (wyjątek - nie można trzymać dystansu zwykłym mieczem [i jego odpowiednikiem] wobec długiego miecza)
- umiejętność "Skrócenie dystansu - broń średnia" daje bonus +10 do testu spornego przy "Trzymaniu dystansu" przez przeciwnika.
Zasięg krótki:
- dotyczy sztyletów, krótki mieczy, gołych pięści itd.
- jeśli przewagę Inicjatywy posiada osoba z bronią walczącą na krótkim dystansie, zyskuje ona +10 WW względem przeciwnika z bronią do walki na średnim dystansie i +20 WW z przeciwnikiem walczącym na długim. Przeciwnicy mają analogiczne kary.
- umiejętność "Skrócenie dystansu - broń krótka" daje bonus +10 do testu spornego przy "Trzymaniu dystansu" przez przeciwnika.
- umiejętność "Utrzymanie zwarcia - broń krótka" uniemożliwia parowanie każdemu przeciwnikowi, jeśli nie posiada on broni krótkiej w walce na dystansie krótkim.
Aneks:
- zwiększenie dystansu odbywa się poprzez deklarację i zużycie ataku LUB test Zręczności
- domyślnie zaczyna się na zasięgu długim
- trzymanie dystansu odbywa się z automatu.
- skrócenie dystansu wymaga deklaracji przy ataku i testu PRZED atakiem na WW lub Zr. Porażka skracającego oznacza stratę ataku i utrzymanie dystansu, sukces jest elementem wyprowadzanego ataku (nie trzeba mieć 2 ataków by skrócić dystans). W przypadku remisu wygrywa ten o niższym rzucie. Jeśli i wtedy będzie remis, wygrywa broniący się.
- skrócenie dystansu po sukcesie przekazuje adekwatne modyfikatory dla skracającego dystans bez względu na Inicjatywę. Traktuje się go jakby to on miał przewagę.
- trzymanie dystansu ułatwia parowanie lub atak w zależności od swojego położenia.
- trzymanie dalekiego dystansu przy broni długiej ułatwia parowanie, nie wspiera ataku.
- trzymanie krótkiego dystansu przy broni krótkiej ułatwia trafianie, nie wspiera parowania.
- trzymany na wydłużony dystans przeciwnik ma utrudnione trafianie. Kara WW nie dotyczy jego parowania.
- trzymany na skrócony dystans przeciwnik ma utrudnione parowanie. Kara WW nie dotyczy jego trafiania.
- niektóre bronie mogą być skuteczne w 2 dystansach, np. krótki miecz w średnim i krótkim; długi miecz oraz kij w średnim i długim itp. Taka broń pozwala niwelować swoje kary i premie przeciwnika. Należy się tu jednak kierować logiką i relatywizmem - 3 metrowa włócznia ma przewagę dystansu nad długim mieczem dwuręcznym, podobnie gołe pięści są zwinniejsze niż krótki miecz w bliskim kontakcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|